Talu&Deli argipäev


Talu&Deli argipäev

Nüüd, kus uus aasta on mootorsaega käima tõmmatud, on Talu&Deli vaikselt soikunud oma rutiinsesse Tallinna rütmi. Rutiini, mida teise sõnaga võiks nimetada süsteemiks. Igal inimlülil on omad kohustused, õigused ja pea, millega mõelda. Me küll kõik järgime süsteemi ja teeme kõik vajaliku, et meie väikepoe ökosüsteem toimiks, kuid samal ajal saame kasutada ohtralt ka enda fantaasiat.

Talu&Deli tagatoa seintel või leti taga pole A4’de kaupa töötajatele mõeldud ettekirjutisi. ”Ütle alati kliendile tere”, ”naerata”, ”loe kassas raha hoolikalt üle”, ”tööl olles on napsutamine keelatud”, ”sinu nutitelefonis toimuv EI OLE tähtsam, kui klient” ”ära kiusa kaastöölisi” jne. Muidugi viimane näide oli halb, sest mind kiusatakse pidevalt. Pagaritega eesotsas, kes rakendavad psühholoogilist vägivalda, kõndides vastvalminud pirukatega alatasa minu laua eest mööda. Proovi sa siis niiviisi dieeti pidada. Nali joke-iks, aga tegelikult on kõik ülal mainitud näited ju klišeelikud klienditeenindusnormid ja kuigi paljud revolutsionäärid vaidlevad hetkel vastu, siis on need toredad normid. Normid, mis teevad head kõigile. Oleks ju päris sõge, kui sisseastuvale kliendile karjuks naeratades kohe näkku ”head aega!”. Tean, et paljudel klienditeenindust hõlmavatel asutustel on selliste normide kogu seinal olemas ja ju neil on siis sellega probleeme. Väikesemaid probleeme (teenindaja saab toidu kogusest valesti aru, kassasüsteem jookseb makstes kokku, teenindaja inglise keele pole Shakespeare’iga debateerimiseks valmis jne) juhtub harva, kuid suurematest probleemidest pole minu spiooni kõrvad veel üldse kuulnud. Seega võib järeldada, et klienditeenindus ja üldse töötajate suhtumine on meil kõrgel nagu Tommie Smithi rusikas.

Oleks ju amüsantne, kui meie seinal ripuks selline üllitis:

taludeli-blogi9-1

 

Meie töötajate päevad on oma pikkuselt ja loomulikult eriti tööülesannetelt vägagi erinevad. Kõige esimesena ilmutavad ennast Talu&Deli seintest seespool pagarid. Pagarid löövad nädalapäevadel oma näpud taignasse juba kell 5.30 hommikul. Peapagar Valdur, kes on pirukate küpsetamises sama kogenud kui Mati Kaalu kilpkonn loomade heaolus, on aeg-ajalt kohal juba enne kella viite. Pagarid alustavad tööpäeva taigna ettevalmistamisega. Seejärel pannakse ahjud kuuma ja lähebki tulistamiseks. Poe avamiseks kell 7.30 on oma paarsada pirukat juba valmis, kuid sellega pagarite töö alles algab. Kohe avamiseks pole võimalik kõiki erinevaid pirukaid valmis voolida.  Lett lööb sortimendist läikele alles kella 11. paiku. Alles peale seda saavad pagarid hakata küpsetama leiba, stritsleid ja kringleid. Päevadel mil ettetellimusi on palju, muutub tööjärjekord vastavalt tellimustele, kuid üldiselt on päevakava enam-vähem paigas. Pagarid hakkavad otsi kokku tõmbama 3-4. Taignas ära raisatud vaadatakse oma kaubavaru üle, tellitakse vajaminevad/kriitiliselt vähe olevad toiduained, visatakse nukid ja koju minek.

Kokad saabuvad Talu&Deli paleesse seitsme paiku. Korrastatakes köök, otsitakse töövahendid välja, minnakse visatakse paar hundiratast tühjas poesaalis ja töö võibki alata. Esimeste roogadena valmistatakse omlett, puder, saiavorm ja päeviti erinevalt teised hommikusöögid. Need letil, hakatakse lõunaroogasid tegema. Olenevalt söögist jõuavad lõunaroad letile erinevatel aegade. Pole nii nagu restoranis, et põhroad tuuakse kõigile kätte samal ajal. Kuigi meie kulinaaria lett on 12’ks lookas, siis näiteks pardiroad ja mõned supid võtavad aega rohkem ning presenteerivad end natukene hiljem. Tavaliselt tõmbavad kokad söögitegemisele joone alla kell kolm, peale mida hakkab iga inimese lemmik tegevus- koristamine. Pestakse, küüritakse, loputatakse, vannutakse, ohatakse, vaadatakse käed rusikas taeva poole ja Voilaa! Köök ongi korras! Päev lõpetatakse kooskõlas poejuhatajaga, kui tellitakse järgmiseks päevaks vajaminev toidumaterjal. Jällegi nukid ja kojuminek!

taludeliblog9-2

Klienditeenindajad, meie Talu&Deli nägu, saabuvad hommikul 7.15. Esmalt korrastatakse rääbakil riiulid, visatakse profesionaalne kotkapilk kohvimasinale ja võetakse strateegiliselt tähtsatest kohtadest öösel kogunenud tolm(üldkoristus toimub õhtuti poejuhataja taktikepi järgi).  Uksed lahti ja lähebki actioniks! Klienditeenindajate päev on meie töötajatest kõige kaootilisem. Lisaks teenindamisele aidatakse köögis nõusid pesta, pagaril toodetele kleepse kleepida, poejuhatajal riiuleid sättida, kaupa vastu võtta jne. Põhimõtteliselt on nad nagu koprad-  teevad kõike, mida parasjagu tarvis on. Klienditeenindajate päevad on 12 tundi pikad ja õhtuks on isegi nende sisene väsimus väsinud ja tekib vana hea üleväsimus. Kuidagi aga on nad nüüdseks päevakavaga harjunud ja punavillis silmad on kuude tagune minevik. Täpselt siis, kui Tallinna korporatsioonide kontoritöötajad arutlevad kodus AK’st kuuldud/nähtud uudiste üle, sulgevad meie pikapäevarühma liikmed Talu&Deli poe uksed. Game over!

Viimane kategooria Talu&Deli töötajatest on kõige hirmuäratavam. Poejuhataja või õigemini poejuhatajad! Kuidagi vastastikuse sümpaatia alusel(või midagi) tekkis meil novembri lõpus olukord, kus 2 inimest otsustasid poejuhataja tiitlid koos jagada. Üksteist täiustades on see ära tasunud ja ilma tülideta on suudetud löögirusikat teritada. Poejuhatajate töögraafik on minu jaoks segane nagu Ruhnu karu saatus. Igatahes on üks kahest alati puldis ja juhib tiibraketti sihtmärgi suunas. Poejuhatajad on meil mitmekülgsed nagu klienditeenindajadki. Möllavad leti taga, panevad kaupa riiulitele, teevad toodetele hindasid, tellivad kaupa, täidavad saatelehti, koristavad, pesevad nõusid, jagavad komplimente ja saavad vastu tagarääkimist ning lõppude lõpuks pole kumbki suitsetama hakanud. Heroiline värk! (NB! kui üks teist poejuhatajatest seda paragrahvi just luges, siis see oli mõeldud minu poolse pugemisena…ok ok kõik just nii ju ongi)

taludeliblog9-4

Talu&Deli töövapsikud on kõik hingega asjas sees ja need, kes seda aja jooksul erinevatel põhjustel pole olnud, meie koosesisus enam ei figureeri. Rutiin on küll kergelt tuntav, kuid igas päeva on palju uut ja põnevat. Eriliselt rikuvad rutiini meie kliendid ja selle eest tuleb teid kindlasti pigem tänada. Kliendid on erinevad ja tihti üllatatakse komplimentidega või tõstetakse enda hea tujuga ka pererahva oma. Head nädalavahetust kõigile ja nautige rutiinivaba nädalavahetust!